dag 6 Montery Pismo - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van arma - WaarBenJij.nu dag 6 Montery Pismo - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van arma - WaarBenJij.nu

dag 6 Montery Pismo

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg arma

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Vroeg opgestaan 6.30 uur. Na alle ochtendrituelen naar de CVS gegaan om wat brood en beleg te halen. We moesten er op tijd zijn om zeker te zijn van kaartjes om te gaan whale watchen.Fred en Ard hebben ons afgezet bij de pier om een parkeerplekje te gaan zoeken en Jamine en ik de kaartjes te regelen. De boot vertrok om 9 uur. In de haven zagen en roken we al veel selende en slapende zeeleeuwen. Een otter, pilikanen, supergrote oranje seestar, oranje kwallen. Super mooi. Is niks geks, kom je zomaar tegen. Vrij snel zagen we dolfijnen. Dus het schiet gebedje van de meiden had al geholpen. Toen 2,5 uur varen, turen, varen turen. Het werd even mistig, dus we dachten, geen goed teken om ze 5te vinden.Af en toe zag je ineens een dolfijn. Ineens zagen we een humpbackwhale met calf. Ze waren aan het chillen. Bommetjes maken en slaan op het water met hun vinnen. Geweldig!!! We moesten ons goed vasthouden aan de boot om er niet af te vallen want er waren af en toe flinke golven. We hebben een uur ernaar gekeken. Zo mooi!!! Toen weer terug naar de haven. Om uurtje of twee weer terug. Starbucks stop. Afscheid genomen van Fred Jasmine en Michael en via de 17 milesdrive. Een prachtige kustweg. Langs pebble beach, golfbanen en mooie bomen richting de beroemde kustweg highway 1 gereden.Dit is dus echt de mooiste weg waar we ooit gereden hebben.Wat een prachtige uitzichten.Vandaag was het ook een dag waarop zo ongeveer alle walvissen op reis waren,want we zagen ze onderweg een paar keer boven komen.Een keer waren het een groepje orca's,dus een unieke tocht.Om een uur of 8 kwamen we aan in de Spyglass inn in pismo beach.We hadden honger en gingenhet dorp in om na een tip van fred krab te gaan eten in een vis restaurant aldaar (Cracked Crab).Ook weer een unieke ervaring,want je moet hatd werken om wat te eten.Dit was een dag om nooit te vergeten

• 06 Mei 2014 - 13:52

O]mama:

Lieve Allemaal
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
    Leuk dat jullie Fred en Yasmin hebben ontmoet
    zaterdag avond hebben we Judith's verjaardag gevierd
    Zitten er ook beren in de parken?Mirjam is net met mijn computer naar Prefix geweest,hij werkte niet zo goed. hopelijk is het nu opgelost
    Verder goede reis en kus o]mama xx

arma

Hallo allemaal! Wij gaan zoals jullie weten 3 weken naar Amerika:) We gaan proberen jullie een beetje op de hoogte te houden met reisverslagen. Greetz from the USA! Ard, Regina, Manon en Anouk <3

Actief sinds 21 April 2014